17 PhD positions in Political Science and Sociology and in Transnational Governance – SNS

We are pleased to report that Scuola Normale Superiore (Florence) has opened 17 PhD positions in Political Science and Sociology and in Transnational Governance.

There are 13 position available in Political Science and Sociology around the following topics:

• Democracy and social movements;
  • Comparative/global public policy and international governance;
  • Comparative politics and society;

and 4 positions available in Transnational Governance.

The grant is for 4 years. It is open to students of all nationalities. Coverage of research expenses (conferences, summer schools, research periods abroads) is provided.

Deadlines

Submission of the applications:

• Spring session: 11:59 pm (CET) of Thursday, February 28, 2019;
  • Autumn session: 11:59 pm (CEST) of Thursday, 29 August, 2019.

Evaluation of qualifications:

• Spring session: by Friday, March 15, 2019;
  • Autumn session: by Monday, September 16, 2019.

Interviews:

• Spring session: from Monday, March 23, 2019 to Thursday, April 18, 2019;
  • Autumn session: from Monday, September 23, 2019 to Monday, September 30, 2019.

More information at the COSMOS website.